Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I73r14č36a 42B67u85r96š64o66v75á 3945350383946

Další věc: všechny nesmírně pobuřují kvóty 40 % pro ženy (oficiálně je to pro jedno pohlaví, ale samozřejmě všichni víme, že všude převažují muži..), ale že měli muži ještě do nedávna 100% kvóty a dodnes mají neformálně jistotu svých 70-90 % zastoupení ve veřejném prostoru (média, politika, vedení firem, věda..), to vám vůbec nevadí. Pořád se mluví o tom, jak kvóty někam nacpou neschopné ženy.. a ty desítky procent neschopných mužů, co jsou tam už teď, ti vám nevadí? Nebo muži, co jsou tam teď, jsou automaticky všichni schopní? Na základě čeho?

0/−2
3.11.2015 21:46

A66n97t72o74n52í22n 14K77o25u84n89o37v96s90k25ý 9958490978158

Zase vše zjednodušujete jen na schopnost x neschopnost.

Snažil jsem se vám vysvětlit, že tak tomu není, že to je přílišné zjednodušení věci. Marně.

Tak když se toho zjednodušení budu držet, musím prohlásit, že pokud někde ve veřejném prostoru jsou muži, tak nejsou neschopní.

Jsou ve 100% schopní.

Jsou totiž schopní (a já dodávám ochotní) se tam dostat...

Diskuze s vámi mi připomněla, jak se kdysi Raye Charlese novináři ptali, co že je vlastně na tom jazzu tak krásné.

Odpověď zněla: "Když se na to musíte ptát, tak se vám to zřejmě nedá vysvětlit."

Mám stejný pocit jako kdysi Ray Charles, že když se na příčiny disproporce v zastoupení mužů a žen musíte ptát, tak že se vám to zřejmě ani nedá vysvětlit.

0/0
3.11.2015 22:23

I28r46č50a 92B72u35r52š85o41v74á 3895270513796

Já ale s tím zjednodušením na schopnost a neschopnost nezačala! :D To je přece linka, kterou právě jedou odpůrci kvót a vůbec jakékoli diskuse o tom, že ten současný stav je nerovný. Třeba autorka blogu. Pořád jen slyším "Kdo je schopný, dostane se tam." Takže to očividně není jen o schopnostech. Myslím, že to není ani jen o osobním chtění a motivaci. O skleněných stropech jste určitě slyšel, nicméně předpokládám, že odmítáte jejich existenci. Takže na tom se stejně sekneme.

0/−1
4.11.2015 17:57

K67a45t12e67ř75i63n30a 67K95a87š50p51a40r87o15v48á 5700369965292

Prosím vás, paní Buršová, co vám kdo provedl tak strašného, že se tu pořád tak čílíte? Máte snad nějakou osobní zkušenost - třeba zrovna z politiky (o které jste psala), že jste chtěla někam kandidovat, ale nevzali vás? Nebo jste se hlásila na nějaké zajímavé místo, a neuspěla jste? V čem tkví ten problém zrovna u vás?

0/0
4.11.2015 21:55

I19r58č26a 14B98u48r98š36o71v13á 3355660483566

Paní Kašparová, to, co právě děláte, se jmenuje argumentační faul ad hominem. Místo, abyste reagovala na argument, reagujete na osobu. Nemáte co říct k věci, nemáte věcný protiargument, tak hledáte problém na straně člověka, který ten původní argument vznesl. Zkuste neřešit mě osobně, ale vrátit se k věci. Jste toho schopná?

0/−2
4.11.2015 23:27

K38a55t23e37ř73i43n84a 60K50a61š51p30a94r63o79v91á 5140639305322

Já problém právě nehledám ;-) napsala jsem blog, a vy tu máte milion řečí proti. Nemám důvod měnit svůj názor, nepotřebuji se s vámi dohadovat. Já jsem se svým (i profesním) životem spokojená.

0/0
4.11.2015 23:35

L70u19b28o97š 68C36h63l93u94m92s62k83ý 2130825598585

Na základě přirozeného výběru.

0/0
3.11.2015 22:37

D35u42š62a62n 44N58o17v63á61k 9781532454

Výzkumy nevýzkumy, studie nestudie, kdo (myšleno pohlaví) je výkonnější, rozhodnější, emocionálně vyrovnanější, racionálněji přemýšlející apod., to je všechno naprosto iracionální dokud se jedná o soukromý podnik, kde jeho majitel(é) mají svaté právo si do svého vedení nebo třeba na úklid zaměstnat koho chtějí a nikdo jim do toho nemá co mluvit. Obzvlášť ne nikým nevolená slepice, která svou pozici dostala jen díky tomu, co má mezi nohama (a očividně i v hlavě ;-D).

0/0
3.11.2015 16:12

K55a78r97e70l 46D26v85o28ř36á24k 3687467787

Když si pamatuji autorku z působení v televizi Nova a jak dál pokračovala, tak nevím co myslí tím nadpisem blogu. Ona mi spíše připomíná souputnici Tachecí.;-)

0/−1
3.11.2015 9:58

K89a64t57e98ř67i27n22a 14K30a66š71p10a66r86o22v12á 5640459885822

Nerozumím tomu srovnání? Od odchodu z Novy (v r. 98) jsem na vlastních nohou - podnikám (a rozhodně nelituju). (Ex)kolegyně Bára, pokud vím, nadále v médiích působí, každá jdeme zcela jinou cestou...

+1/0
3.11.2015 12:47
Foto

J28a47r25o93s90l46a85v 96S40k31o20p72a25l 5838537923599

Srovnávat afektovanou Tachecí se zde píšící dámou je docela mimo mísu...

+2/0
3.11.2015 13:48

I64r93č60a 40B41u34r22š35o70v78á 3385720263716

Božínku, to je zase povrchní a totálně nepromyšlené vidění světa. Je to jednoduché: pokud je svět opravdu založen jen na schopnostech a třeba zastoupení žen a mužů v PS je 20 : 80, musí to nutně znamenat, že ženy jsou mnohem méně schopné než muži. Přesto všechny dosavadní výzkumy ukazují, že muži a ženy mají potenciál ke stejným schopnostem. Nikdy se nikde neprokázalo, že by ženy byly méně schopné, přesto jsou nějakou podivuhodnou shodnou okolností reprezentovány méně v politice, v médiích, ve vědě, v podnikání. Kdyby mi prosím mohla tedy autorka blogu nebo nějaký diskutující vysvětlit tuto disproporci. Pokud je celý svět jen o schopnostech.

+2/−9
2.11.2015 22:16

L78u78b63o59š 51C48h62l17u30m41s24k72ý 2980555988845

Jj, a prezidentem u nás taky pořád chlap. A zastoupení některých menšin v prestižních profesích. Diškriminácia!  Ano, svět je o schopnostech a také o tom, že muži a ženy se v jedné věci zásadně liší a to je potřeba zákonem změnit. Nejméně 40% dětí musí porodit muži. Některé ženy to považují za handicap (asi 40%), jiné za vyjímečnou přednost. A z toho vám vyjde to 20:80 (polovina z těch 40% na to nemá).

0/0
2.11.2015 23:08

I82r43č29a 52B10u51r38š51o86v23á 3135670303676

Tomu nerozumím. Donosit a porodit dítě trvá devět měsíců, několik dalších je třeba na intenzivní kojení. A dál? To je jsou podle vás důvody (ať dám rezervu cca dva roky života), proč má být žena navždy vyřazena z veřejného života a rozhodování?

0/−1
2.11.2015 23:17
Foto

J57a33n24a 59M41a92j60o33v11á 4535952566723

Jednak jsem si nevšimla, že by mne někdo odněkud vyřazoval (žena opravdu jsem) a druhak - článek je o SOUKROMÝCH firmách a tam by (už tak zrůdné) kvóty byly snad až neodpustitelně úchylné.

+8/0
2.11.2015 23:22

I29r26č67a 35B65u36r85š94o93v53á 3735710373506

Pravda, na kvóty v soukromých firmách nemám pevný názor. Ale zeptám se takto: vadí vám, když se po vás vyžaduje, abyste používala pásy ve vašem soukromém autě?

0/−2
2.11.2015 23:33

L22u71b38o45š 93C86h62l83u90m58s48k24ý 2150335598425

Mně vadí, i když bych je používal i bez nařízení. Ale proč někomu bránit, že se chce zabít. Nikoho jiného tím neohrožuje, jen sebe. Proč teda není zakázáno, při té péči o náš život, horolezectví, potápění, parašutismus atd. Provozování těch sportů přece vůbec nejsou nutné a umírají při nich lidé.

+2/0
2.11.2015 23:47

M74i55r52o77s19l35a29v 86C46e41s44t71r 7622780490863

Vadí. Není to svobodné. Jde pouze o byznys. To samé je i s přilbami a dalšími nesmysly. Vše musí být na svobodném rozhodnutí jednotlivce. Pouze vlastní intelekt má rozhodnout o zodpovědnosti každého z nás.

0/0
3.11.2015 16:28
Foto

J13a52n48a 60M71a18j11o69v20á 4455342196853

Vadí. K čemu Vám ta informace je?

0/0
3.11.2015 21:40

I51r30č61a 45B61u78r27š29o58v40á 3865520503976

Jen mě to zajímalo. A bojujete proti tomu, protože je to nesvobodné?

0/−2
3.11.2015 21:48
Foto

J62a52n89a 30M21a18j60o20v62á 4835972696653

A proč bych měla? Ano, je to nesvobodné, ano vytáčí mne, že mi pořád někdo něco nařizuje.

A vytáčí mne kvóty kdekoliv. Protože i schopná ženská pak ponese nálepku toho, že se někam dostala díky kvótám. Pokud něco chci, chci toho dosáhnout vlastními silami, znalostmi a prací. Ne proto, že v příslušné firmě zrovna na jedné či dvou židlích chybí baba.

V soukromém sektoru to považuji za naprostý úlet.

+2/0
4.11.2015 17:32

L53u81b67o73š 10C19h11l94u20m81s35k10ý 2100315678545

Nerozumíte tomu proto, že patříte do těch 40%. A mimochodem, co uděláte s dítětem v jeho dvou letech? A při dvou dětech to už zdaleka není dva roky života. A proč "navždy"? Jste členkou nějaké strany? Pracujete ve výboru vaší stranické organizace, nebo výše? Pracujete o v obecním zastupitelstvu, nebo někde výše? Jestli ne, hurá do toho a dočkáte se místečka v PS, nebo Senátu, nebo výše.

0/0
2.11.2015 23:42

J21a60n 17P31a19l48l27a29s 3244233110347

Možná by nebylo od věci, kdybyste specifikovala, kdo ženu navždy vyřazuje z veřejného života a rozhodování.

+2/0
3.11.2015 0:31

A40n67t76o46n91í23n 73K46o89u66n86o42v49s13k52ý 9708630298218

Nejde o menší schopnosti, ale o menší chtění.

Pokud si nějaká žena přeje v PS být, tak už tam dávno je. Nebo pokud si přeje být herečkou, vědkyní nebo podnikatelkou.

Ty ostatní to řeší po způsobu paní Šárky Grossové - jak jsem už uvedl.

Anebo se o to prostě nezajímají.

Tak jako daleko méně žen hraje fotbal. Ne že by to neuměly, neměly k tomu schopnosti nebo je někdo odstrkoval. 

Existuje i dívčí liga. Jen o to prostě nemají zájem.

+2/0
3.11.2015 5:56

I85r92č65a 51B33u89r48š55o15v64á 3475580863186

Dostala jsem 4 mínusy a to včetně autorky blogu, ale od ní žádnou odpověď na mou otázku. Zajímavé. Jediná odpověď na mou otázku je, že ten rozdíl je dán mateřstvím. To je potom na delší debatu. Nicméně se zdá, že to celé přeci jen není jen o schopnostech. Ale pořád se ráda nechám vyvést z omylu.

0/−2
3.11.2015 8:03

A75n63t52o14n87í18n 86K57o31u63n53o73v73s80k16ý 9948550648938

Proč trváte na formalní odpovědi od autorky?

Nevím, proč vám nestačí odpověď moje.

0/0
3.11.2015 8:12

I11r24č41a 74B25u53r56š52o66v68á 3805510173986

Vás jsem si všimla, až jsem dopsala :)

Otázka chtění je taky o dost složitější než ano, nebo ne. Možná se některým ženám nechce vstupovat do určitých společností, protože ty podmínky jsou pro ně těžko přijatelné (schůzování, když žena potřebuje vyzvednout děti ze školy, postarat se o rodinu, o babičku.. protože je to samozřejmě mnohem častěji žena, která vykonává tyto činnosti - které nemají nic společného s biologickými rozdíly mezi pohlavími, je to jen otázka zvyku a stereotypů a že to tak samozřejmě některým mužům plně vyhovuje). To ale neznamená, že by o tyto pozice neměly zájem. Hodně taky odrazujeme mnohé ženy nebo už dívky od některých pozic od malička, stereotypy o tom, že muži budují a podnikají a ženy jsou pečovatelky. 

Nicméně opět: takže to celé není jen o schopnostech.

0/0
3.11.2015 21:40

A34n73t48o10n65í74n 21K34o37u70n11o96v58s25k66ý 9498190188828

Některým mužům se také nechce vstupovat do určitých společností.

Mne osobně představa, že bych měl v PS poslouchat nesmysly všeználka Kalouska, nebo jiných veleduchů, děsí

0/0
3.11.2015 21:51
Foto

J64a84n92a 43M88a36j59o41v65á 4295882506213

No tak když nechtějí vstupovat, tak ať prostě nevstupují. Komu stereotypy vyhovují, ať je má, komu nevyhovují, ať je překračuje. Každému co jeho jest a každý nechť si své schopnosti užívá dle svého rozhodnutí a uvážení, nikoliv dle kvót.

0/0
4.11.2015 22:01

K46a73t49e16ř66i94n89a 89K82a76š86p70a72r27o94v40á 5840269585712

Nevím, na co vám mám vlastně odpovědět? Třeba proč nejsou ženy v politice? No nejspíš je to tolik nebaví, jako chlapy (v tomhle souhlasím s p. Kounovským, jak to napsal) - např. vysedávat dlouhé hodiny na schůzích je asi nebaví tolik, jako muže. Za sebe prostě musím jasně říct, že jsem nikdy za svůj pracovní život (tj. 29 let) nezaznamenala sebemenší "diskriminaci" kvůli tomu, že jsem žena.

+2/0
3.11.2015 12:53

I68r52č24a 40B40u58r72š16o42v55á 3145480303886

a) Trváte na tom, že vše je jen o schopnostech. Já vám říkám a to jsou lehko ověřitelná data, že zastoupení v politice, médiích, ve vědě, ve vedení firem je silně vychýlené ve prospěch mužů. Pokud by tento stav byl výsledkem jen a pouze schopností, muselo by to nutně znamenat, že ženy jsou objektivně mnohem méně schopné. Dosavadní studie ale ukazují, že ženy a muži mají stejné schopnosti. Ptám se vás, kde vzniká ten rozdíl. 

b) No ale to je přece něco jiného. Vaše individuální životní zkušenost přece není to samé jako statisticky podložené vzorce z celé populace. Že vy jste nějaký problém nezažila, neznamená, že ten problém neexistuje. To je jako kdybych já řekla, že jsem nikdy nepoznala člověka s malárií a tudíž jsem odmítala poslouchat lékaře, kteří mi o ní chtějí povědět.

0/−1
3.11.2015 21:35

A60n84t75o59n82í24n 28K91o80u17n16o71v26s18k64ý 9118790138408

Nikoliv.

Nesprávnou tezi, že vše je jen o schopnostech jste do diskuze vnesla vy.

Viz: "...pokud je svět opravdu založen jen na schopnostech..."  

Tady ještě jen jako možnost, ale pak už s ní pracujete jako s ověřeným faktem.

0/0
3.11.2015 22:05

I77r52č92a 59B19u75r17š31o82v56á 3375720483506

Nikoliv, s tím začala autorka. "Schopní lidé nepotřebují kvóty k tomu, aby byli úspěšní." Mimo jiné, ten argument schopnostmi se táhne celým příspěvkem včetně nadpisu. 

Nicméně oceňuji, jak opakovaně zaskakujete reagovat za autorku blogu. Jeden by skoro řekl, že ona sama nemá odpovědi.

0/−1
4.11.2015 18:03

K82a66t20e64ř34i43n43a 52K76a70š16p33a68r42o64v50á 5410749115172

Paní Buršová, nesedím 24 hod. denně tady na blogu, mám totiž docela dost práce (i bez kvót), víte? ;-) Vy pořád nechápete, že nejde jen o schopnosti, ale také o to, kdo co chce. Jak už jsem dříve zmínila. ženy nejsou v politice spíše proto, že tam samy nechtějí - ale nebudu se opakovat, přečtěte si to tady někde v dikusi prosím.

O čem já píšu a jsem nadále přesvědčená je, že schopný člověk když něco chce, tak toho dosáhne. Neschopný/á na totéž potřebuje kvótu, aby ho/ji tam dosadili bez ohledu na schopnosti.

0/0
4.11.2015 21:50

K51a46t66e34ř65i83n74a 92K45a45š53p44a67r31o42v51á 5540469545692

oprava překlepu: v diskusi

0/0
4.11.2015 21:52

M95i34r74o32s52l84a17v 74C65e41s25t61r 7712400970463

Pochopte, že poražená žena vlastní neschopností se nemůže stát pomocí umělých kvót královnou. Měl by vám pomoci intelekt autorky.

+1/0
3.11.2015 16:53
Foto

J98a84r97o50s67l50a17v 40S27k70o65p46a98l 5228957933309

Erár není moc o schopnostech (mimochodem školství, judikatura a úřady mají více než hojné zastoupení žen), ale zaměřím-li se na podnikatelskou sféru, tak proč by někdo zaměstnával muže, když ženy údajně dostávají za stejnou práci nižší mzdu - má to logiku?

+1/0
3.11.2015 13:52
Foto

J40a21n26a 70M44a81j80o76v10á 4365132306903

za stejnou práci mají nižší příjem ženy zejména v tom školství, to je paradox, co?

0/0
4.11.2015 22:03

A72d37a33m 95S51t69a48v13a 5118557276441

"...zastoupení světlovlasých a tmavovlasých lidí?...": A jak k tomu přijdou holohlaví?

0/0
2.11.2015 22:12

M15a80r28t69i74n52a 44M30o40u40d29r80á 7740643126269

Obávám se, že neschopní se cpou vpřed už zatraceně dlouho.

Podle toho to také v EU momentálně vypadá.

+4/0
2.11.2015 21:20

K72a66r23e13l 20D35v96o38ř23á12k 3697367557

Ale je fakt, že zaměstnavatelé, je jedno jestli státní či soukromí, většinou berou ženy řádně u úst ( lidově u huby ). A pokud projdete více oborů a zaměstnání, snadno si všimnete, že většinou ženy jsou pracovitější, pilnější než muži. Jenže muži dovedou o svých "pracovních úspěších " tak nádherně hovořit, že to tak je, jak to je. Uznávám, že na druhou stranu existuje malá minorita žen, která díky svému pohlavnímu ústrojí dokáže v pracovní kariéře úplné zázraky,  na které jsou i kvoty z EU zcela slabé. Jako příklad uvedu naši nedávnou stínovou premiérku padlé vlády.;-D

+1/−1
2.11.2015 20:51

M27i38r64o98s36l38a10v 62C16e34s82t67r 7102600420173

Vážená Kateřino, jen levičáci se na takto dobitých postch mohou cítit vznešeně. To jejich intelekt nepobere. KarmaR^

+6/−3
2.11.2015 20:42

K52a31t86e66ř31i40n44a 41K23a34š79p83a89r56o71v82á 5180739235112

Něco na tom bude, p. Cestre, protože před časem mi kamarádka, která pracuje pro ČSSD (kamarádíme se proto, že se aktivně věnuje ochraně zvířat; o politice se spolu už radši nebavíme, jelikož jsme se vždy strašlivě pohádály ;-)) vysvětlovala, že bez vnitrostranických kvót by u nich neměly ženy šanci se dostat do čela kandidátky, že si tam tohle vše rozhodují muži ve vedení mezi sebou.. Takže jste to trefil přesně R^

+1/0
3.11.2015 12:58

M63i80r47o35s12l63a65v 41C40e45s19t73r 7642300690803

O tom paní Kateřino vůbec nepochybujte. Neumím si představit, že by některá pravicová politička tyto kvóty navrhovala. To již nevím koho by potom volili svobodní občané. Je třeba silně zatáhnout doprava.:-)

+1/0
3.11.2015 16:03

N82o68v34o85s93a33d 84M12i58r26o71s59l62a10v 9598359468419

...tady už začínám o té paní z EU vážně pochybovat8-o[>-]

+3/−1
2.11.2015 20:38

D53á70š82a 61S64t66á73r12k11o77v24á 5151280688

Souhlasím, také bych nechtěla sebelepší místo jen proto, že jsem byla v kvótách, na druhou stranu si taktéž nemyslím, že to byl nápad dotyčné paní. Zkrátka si myslím, že ten "pešek", aby nahlas vyslovila ten hloupý nápad, dle zákona o padajícím "oném", padl na ní. Děkuji rozhodně za námět k zamyšlení :-)

+1/−1
2.11.2015 20:26
Foto

Z85d89e98n48e49k 36P16f40e95i45f76e84r 4902169788

Už to brzy bude. V každé firmě musí být nejméně 4% homosexuálů, 10% cikánů, 10% blonďáků, 50% žen, 5% postižených a zbytek (29%) utečenců. A kdo tam sakra bude dělat?

+11/−1
2.11.2015 20:13

M39a85r83t37i32n 75P98r97o31k14e66š 5222919312175

tam už nebude muset makat nikdo, protože po splnění podmínek budou 100% obratu firmy tvořit dotace

+5/0
2.11.2015 20:21

J87a52r96a 13R72a71n10k 1201856209341

Tak zrovna proti tem gey, byt Vami, neprotestuji, ti, ktere ja znam, dosahli vysokeho vzdelani a nesou pouze v umeni a fashion, jak se domnivate.

+1/−5
2.11.2015 20:52

M23a74r46t83i78n 75P66r32o70k91e39š 5772959912865

nikdo tu neprotestuje proti homosexuálům, ani proti nikomu jinému, pouze proti povinným kvótám

+5/0
2.11.2015 20:58



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.