Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poker: ženy vs. muži

„My na ně prostě nemáme,“ řekla mi jedna hráčka během pauzy v turnaji. Řešily jsme, že se nám ten večer zrovna nedaří. Měla na mysli to, že my ženské hráčky prostě nemáme na to přehrát chlapy.

Od té doby uplynuly dva roky, během nichž jsem dokázala vyhrát několik (menších) turnajů a na mnoha dalších (i větších) jsem se umístila na placených pozicích (tzv. ITM = in the money). U dotyčné slečny jsem za tu dobu opravdu nezaznamenala jediný úspěch. Nedávno jsme se potkaly na stole a pochopila jsem, proč asi. Pořád jen koukala na svůj tablet, vůbec nesledovala hru, a tak mě ani nepřekvapilo, že za chvíli vypadla. Čili u ní zjevně není problém v tom, že „na chlapy nemá“.

Částečně asi měla pravdu – hlavně mladší hráči hrají hodně agresivně a taky na to mnohdy „nemám“ – třeba bluffovat za celý svůj stack totálně s ničím (občas se mi už i to zadaří, ale rozhodně na to nemám nervy pokaždé). Ve své podstatě totiž nejsem „hazardér“ (to jsou paradoxy) a když se mi povede nashromáždit větší sloupec žetonů, nerada je vydávám zpátky do hry – ale taková už ta hra je a postupně se i to učím (někdy dokonce bývám zas až příliš odvážná). A to je myslím to podstatné – stále se zlepšovat a učit. Každopádně, dnes zahraju stejnou handu úplně jinak než třeba před rokem. Pamatuju si, jak jsem hrála jeden ze svých prvních turnajů, raisnula jsem si AA a jeden hráč to poté komentoval slovy „to věděla snad i uklízečka na chodbě, že má paní rakety“ (jiný hráč mi to callnul a prohrál, tak se mu právě ostatní smáli, že to přece měl tušit). Věřím, že dnes už to dokážu skrývat mnohem lépe. :-)

Chlapi si obecně myslí, že my ženy hrajeme jen s esy nebo prostě top kombinacemi. U některých toto přesvědčení dokonce došlo tak daleko, že klidně zahodí nejlepší kombinaci. Nezapomenu třeba na situaci, kdy jsem raisnula AJ na UTG pozici, callnul mě kluk na middle pozici. Mizerný flop jsme procheckovali a na turn šel král. Vsadila jsem, on mi ukázal jednoho krále a zahodil(!). Zřejmě předpokládal, že ho určitě mám s lepším kickerem. Paráda. :-) Nebo jindy – raisnula jsem JJ z buttonu, SB poslušně zahodil, ale mladý kluk na BB mě re-raisnul. Říkám mu „já ale nekradu“. On s úsměvem opáčil „to je jasná krádež z buttonu“. Pak se ale na mě podíval a už trochu vyděšeně pravil „nojo, vy jste vlastně ženská…“ :-)

Řekla bych, že ženy jsou obvykle všímavější k chování hráčů, bývají psychicky odolnější a  zbytečně se nerozčilují, když jim zrovna nechodí dobré karty. Asi neuvidíte hráčku, která by vztekle zařvala a třískla do stolu, když prohraje coin flip (aspoň já to ještě nezažila). Zato vřískajících naštvaných chlapů se v každém turnaji najde poměrně dost. :-) Nutno ovšem mužům přiznat, že je s nimi při hře mnohem větší zábava – mnozí umí vtipně komentovat situace, zatímco hráčky většinou jen tiše sedí.

Opravdu legrační je, jak někteří chlapi s námi ženami neradi prohrávají. Jednou se mi dokonce stalo, že hráč nechtěl posunout svoje právě prohrané žetony mým směrem, pořád na nich držel ruku a znechuceně kroutil hlavou. Nebo docela nedávno se jeden (mladý) hráč po prohře svého A10 do mého AK skoro psychicky sesypal a odešel to od stolu rozdýchat k baru. :-) (akce šla před flopem: on raise z UTG, já re-raise all in ze střední pozice – cca 3 jeho stacku – a on insta call)

„Obdivuju, jak vy ženský dokážete hrát na totálním shortu,“ řekl mi před časem (zkušený) hráč a zíral přitom na mých pár posledních koleček, které nedávaly snad už ani 5 BB. Bylo to v dost pozdní fázi turnaje. Pravda, nečiní mi to až takový problém, nechytám nervy, když se prostě nedaří (nebo mě někdo úplně pitomě „suckne“) a trpělivě čekám, až přijde něco, co aspoň vzdáleně připomíná karty. Ne, nehodlám gamblit s 82 mimo barvu, to se opravdu radši nechám semlít blindy. :-) Tohle tedy chlapi většinou nevydrží. Nedávno takhle odpálil jeden hráč 30tisícový stack (average byl cca 60 tis., přišlo mi to dost zbytečné – a nejen mně, v tu chvíli) s totální blbostí v ruce 3 místa před placenými pozicemi. V tu dobu jsem měla zhruba podobně jako on a celkem pohodově pak došla až na sedmé místo (peníze bralo 9 lidí).

Obdivuju některé světové pokerové hvězdy – jako je třeba Vicky Coren nebo v poslední době Vanessa Selbst. Hlavně Vanessa umí být super agresivní. V skrytu duše doufám, že až budu hrát tak dlouho jako ony, budu taky tak dobrá. Tak se jdu zase zkusit zlepšit, držte mi palce. :-)

PS: jako obvykle pro sichr přidám pokerový slovníček.

Autor: Kateřina Kašparová | sobota 17.1.2015 17:50 | karma článku: 11,79 | přečteno: 601x
  • Další články autora

Kateřina Kašparová

A až všechno zakážeme, bude úplně nejlíp

Tohle mi vážně vyrazilo dech – s posledním listopadovým dnem skončil největší poker room v Praze. Rozhodnutí, které naprosto postrádá veškerou možnou logiku. I drsní chlapi posmutněli...

1.12.2015 v 12:02 | Karma: 46,90 | Přečteno: 50593x | Diskuse| Sport

Kateřina Kašparová

Víte, co je Jágr v kabátku?

„Co ti mám povídat, mám Jágra v kabátku, hned na flopu jsem trefenej tupýrem, tak to tam kejchnu, frajer to pošle s květnem, a dopajdá mu tam kožak na štráse?!“ To není odposlech z blázince, ale od pokerového stolu. Nevěříte?

24.11.2015 v 16:06 | Karma: 22,74 | Přečteno: 3300x | Diskuse| Sport

Kateřina Kašparová

Neschopní vpřed!

Česká eurokomisařka Věra Jourová dostala nápad – chce, aby EU nařídila i soukromým firmám povinné zastoupení žen ve vedení. To mě coby ženu přímo nebetyčně uráží!

2.11.2015 v 18:39 | Karma: 43,27 | Přečteno: 4394x | Diskuse| Politika

Kateřina Kašparová

Největší bordel - Česká pošta!

Myslíte si, že když pošlete dopis nebo jinou zásilku DOPORUČENĚ, že ji opravdu obdrží ten správný adresát? Pak jste hluboce naivní - jako jsem byla do dnešního dne i já...

24.9.2015 v 14:26 | Karma: 38,39 | Přečteno: 4638x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kašparová

Proč se poker hodí pro život

Když někde řeknu, že hraju poker, obvyklá reakce (u člověka, který tuhle hru viděl tak maximálně v americkém filmu) je udivené povytažení obočí, miliony otazníků v očích a překvapený pohled, který říká:

5.7.2015 v 17:36 | Karma: 16,92 | Přečteno: 681x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4878x
Novinářka (Český rozhlas - st. Praha a Radiožurnál 90-93, TV Nova 94-98). Od r. 98 podnikám (mediální tréninky a poradenství). Od r. 1990 pomáhám opuštěným a týraným zvířatům (vedu Kočičí Azyl CZ). Od června 2012 vydávám časopis HAF & MŇAU - měsíčník pro všechny milovníky a majitele psů a koček.