Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

panbixby

2. 5. 2009 19:03
Opakovaně žasnu

nad počtem příspěvků, které nemají s článkem pranic společného. Ale k věci: domnívám se, že všechny ty "složitosti" chovu a "chovu" psů jsou jen důsledkem nedodržování (možná dílem nedokonalých) zákonů. V případě zraněného dítěte může jít o zanedbání povinné péče (zde dohledu) v souběhu s odpovědností majitele za psa. Poměr nechť určí soud. V případě zraněného dospělého tu může snad jít ještě o útok vyprovokovaný. V KAŽDÉM PŘÍPADĚ by ale napadení člověka psem mělo být NÁRAMNĚ NEPŘÍJEMNÉ především jeho majiteli. Paní Katce rozumím i v tom, že upozorňuje na to, že rodiči-nechovateli hrozící nebezpečí zpravidla VŮBEC NEDOJDE, což je sice tristní, ale zcela pochopitelné. Jako řidič také musím v rozumně požadovatelných mezích předvídat...  A jako majitel psa obdobně. Pomohl by zákaz prodeje psa lidem, kteří toho nejsou hodni. Jenže tak daleko ještě dlouho nebudem...

0 0
možnosti
KK

Katka B.K.

4. 5. 2009 0:21
Re: Opakovaně žasnu

děkuji, to je velmi trefně vystiženo R^

0 0
možnosti
KK

Katka B.K.

21. 4. 2009 20:52
Re: ..?

a dál?

Vždyť sama píšu o tom, jak je DŮLEŽITÉ neustále mít psa pod kontrolou. Tímhle odkazem, pane Sekanino, neříkáte nic zajímavého ;-)

0 0
možnosti
2

25474x

19. 4. 2009 18:04
SSDD

To je zase pi-ovina...

0 0
možnosti
MP

admiral666

14. 4. 2009 10:29
civilizace lidi / civilizace psu

Hazet po psu kameny je nehumanni a ukazka lidskeho selhani te blbky, chtit ale po beznych lidech aby vedeli, kdy pes, ktery na ne vyrazi zteci, utoci, nebo si chce hrat a ze se maji nechat zdrzovat, poskakat, zaspinit a olizat je zrudna arogance majitelu psu.

0 0
možnosti
KK

Katka B.K.

14. 4. 2009 10:38
Re: civilizace lidi / civilizace psu

toto přece ale já ani náhodou neříkám ;-)

0 0
možnosti
VPB

Jadyk

14. 4. 2009 9:57
Máte zajímavé názory

Když pominu, že máte nejposlušnějšího psa na světě, který je dokonce cennější než spousta lidí, jak jste onehdy psala,tak jsem se zasmál i u Vaší rady, aby se dotyčný pán neoháněl po cizích psech. Fakt, že mu pes přistál na zádech pomíjíte. To ho má poprosit, zpívat, nebo se psem pověšeným na noze volat "Zavolejte si toho pejska"? Já jako stokilový chlap bych to řešil nakopnutím psa, případně i majitele, manželka nosí pepřový sprej.  Tím jsem chtěl říct, že většina psů, snad s Vyjímkou toho Vašeho, jsou smečková zvířata a kousnout prostě mohou. I přes Vaši božskou výchovu.

PS: podobné adorace mi vadí, právě proto, že mám psy a zvířata vůbec moc rád.

0 0
možnosti
KK

Katka B.K.

14. 4. 2009 10:02
Re: Máte zajímavé názory

ano, můj pes je mi mnohem milejší, než spousta cizích lidí, ale to je zcela normální - vám je také vaše rodina bližší, než cizí lidé. A náš pes je prostě členem rodiny. To není "adorace", to je normální vztah v rámci rodiny.

Přesto všechno je stále psem (jak i píšu níže) - za každých okolností musím být PÁN já a on musí poslechnout. To je prostě fakt.

Nepřekrucujte má slova - ten článek je právě o tom, že nikdy člověk nemůže vědět, jak se pes zachová, i když je vycvičený, proto jsem velice obezřetná při kontaktu s cizími, zejména s dětmi.

A že se člověk nemá ohánět proti cizímu, navíc útočícímu psu - to je prostý fakt. Tím jen psa může rozzuřit. Víte třeba, že nejlepší obrana je se udělat co nejmenším (například schoulit na zem), než napřahat ruce, a tím vypadat před psem větším a nebezpečnějším?

S pepřovým sprejem jste vážně typický milovník zvířat :-/

0 0
možnosti
AB

Andrea B.

14. 4. 2009 8:07
Nemate rada vyraz bojovy pes...

Nedavno jsem byla v aute u drop-inu. Vyslechla jsem monolog jedne klientky, ktera ma obrovskeho pitbula.  Vypravela, jak sla kolem Tesca a jeji pes se zakousl do lytka nejakemu Ukrajinci. Nerikala to s nejakym zvlastnim zajmem a take neudala duvod, proc to ten pes udelal. Nemuzu si pomoct, ale prodej nekterych ras by mel regulovan jako prodej zbrani. PS. Ja mam retrivra, a mezi detmi ho necham zcela bez problemu. Je to ten typ psa, ktereho muzete uzdibovat jeho jidlo primo z misky a tahat ho u toho za ocas...

0 0
možnosti
KK

Katka B.K.

14. 4. 2009 8:58
Re: Nemate rada vyraz bojovy pes...

no vidíte, náš Bill je rovněž "ten typ psa, ktereho muzete uzdibovat jeho jidlo primo z misky a tahat ho u toho za ocas".

Naopak už jsme potkali hezkouřádku těchto "hodných" zlatých retrívrů, kteří se chovali jako zběsilí a chtěli se s ním rvát. Náš Bill radostně vrtěl ocáskem a chtěl si hrát... Co si o tom myslíte?

0 0
možnosti
D

dino_na_idnes

13. 4. 2009 23:36
?

"Moje dnešní příhoda mě opět přesvědčila, že většina takových případů je způsobena... "

Jedna příhoda Vás přesvědčí, že jistý jev má většinou (tedy ve více než 50% případů) nějakou příčinu? Sice "opět", ale i tak je to podivné uvažování...

To, že pes pokouše dítě, je vždy dáno tím, že majitel psa tomu nebyl schopen zabránit. Ať už tím, že ho dostatečně nevychoval, nebo i tím, že ho nechal se dostat do situace, kdy mu dítě šťouchá klackem do oka.

Spoluvina samozřejmě leží i na nepozorném rodiči, ovšem dítě nemá (většinou) možnost ublížit takovému psovi tak jako pes dítěti, proto by ostražitost měla být hlavně na straně majitele.

A to už tu vůbec nerozebírám případy, kdy nevychovaný volně pobíhající pes skáče na kolemjdoucí. Ale jinak Vám Vašeho mazlíka přeju, pár známých má velké psy, kteří se také od malých dětí nechají tahat za uši a i do toho oka by si snad šťouchnout nechali, ale to je povahou a každý pes takový prostě není.

0 0
možnosti
KK

Katka B.K.

14. 4. 2009 9:00
Re: ?

jde o mix povahy a výchovy - jelikož se o psy a jejich výcvik zajímám docela aktivně asi tak 25 let, věřím, že docela hodně se toho dá ovlivnit právě výchovou a výcvikem - bohužel tomu stále méně lidí věnuje adekvátní pozornost, z toho jsou pak ty nešťastné případy a nepříjemnosti, nenávist lidí ke psům atd

0 0
možnosti
A

Alex572

13. 4. 2009 23:18
Mám jiné zkušenosti než autorka

Mám jiné zkušenosti než autorka:

1. Můj 6letý synek šel na procházku s manželkou. Míjeli něm. ovčáka, který byl na vodítku asi 60leté paní. Aniž by si psa všímali, vlčák se náhle ohnal a rafnul mého syna lýtka. Naštěstí paní byla zodpovědná a při vyřizování  následných procedur spolupracovala.

2. Při běhání (jogging) se mi vícekrát stalo, že psy, kteří nebyli na vodítku, na mne začali skákat. Jeden mi např. skočil na záda (dalmatin, bylo to v noci). Při míjení na cestě v parku na mne skočil malamut (na vodítku), pán jej samozřejmě neudržel, atd. atd.

Pokud se po skákajícím psu oženu, majitel, místo aby mi poděkoval nebo omluvil, tak se hned chce prát.

At si už majitelé psů konečně uvědomí, že jejich psy nemají obtěžovat svým chováním okolí!

0 0
možnosti
KK

Katka B.K.

13. 4. 2009 23:22
Re: Mám jiné zkušenosti než autorka

to vše bohužel svědčí o tom, že nemají dotyční psi správnou výchovu Rv

Dnes v podvečer jsem si ověřila, že svého psa opravdu docela slušně ovládám - před nosem se mu na procházce ve vsi objevilo hejno slepic. Ač již má zkušenost s pocitem "ulovené zvěře" (to třeba popíšu jindy), a vyrazil ihned směrem k nim, aby si jednu slovil, na můj ostrý povel "Nesmíš" stál okamžitě na místě jako přibitý. Je to o důslednosti a výchově. Cyklistů vídáme celá hejna, ještě se nestalo, aby kohokoliv obtěžoval - a při sebemenším náznaku ihned zasahuji adekvátním povelem

0 0
možnosti
V

viveka77

13. 4. 2009 22:57
Hezky :))

Karma R^

Mám čtyři malé pejsky, kteří milují děti. Chodívali odmalička ke škole když začínalo nebo končilo vyučování, děti si je hladily.

Přesto je nikdy nenechám s dětmi bez dozoru. Ne proto, že nevěřím pejskům, ale proto, že nevěřím dětem. Fakt někdy jednají bezohledně.

0 0
možnosti
KK

Katka B.K.

13. 4. 2009 23:15
Re: Hezky :))

ano, to je přesné R^;-)

0 0
možnosti
VPB

Jadyk

13. 4. 2009 22:40
celekm by mě zajímalo, co byste psala, kdyby ten Váš

"poklad" někoho kousnul. Mám 17C Glocka. Je to moc hodná pistole a nikomu by neublížila. Onehdá jsem ji nechal nabitou na stole a nějací cizí parchanti přivazovali na spoušť balónky. ;-) Jinak mám hovawarta a mezi cizími lidmi, obzvlášť dětmi bych ho nikdy nenechal. Jestli jste například někdy šlápla psovi na nohu, nebo na ocas, pak jistě víte, že se v úleku ožene i po Vás. A s tím, že bulteriéři mají rádi jiné psy...Četla jste Kiplinga?

0 0
možnosti
KK

Katka B.K.

13. 4. 2009 22:43
Re: celekm by mě zajímalo, co byste psala, kdyby ten Váš

prosím čtěte pozorně - NIKDY ho nenechám samotného s dětmi (!). Můj článek je o tom, aby rodiče byli trochu opatrnější. Já jako majitel jsem opatrná, co můžu.

Náš bulík prostě miluje vše živé kolem sebe - třeba je to povahou, třeba i trochu výchovou... Holt je to pohodář, asi jako my doma ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4878x
Novinářka (Český rozhlas - st. Praha a Radiožurnál 90-93, TV Nova 94-98). Od r. 98 podnikám (mediální tréninky a poradenství). Od r. 1990 pomáhám opuštěným a týraným zvířatům (vedu Kočičí Azyl CZ). Od června 2012 vydávám časopis HAF & MŇAU - měsíčník pro všechny milovníky a majitele psů a koček.