Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tak už je to 10 let...

... co mě a celý tento svět navždy opustil můj skvělý přítel LK. Stalo se to na jeho svátek a myslela jsem, že tím pro mě navždy skončil i můj život.

Nedokázala jsem si vůbec představit, jak budu žít dál, co tady budu dělat. Nechápala jsem, PROČ se to muselo stát - a zrovna jemu, mně, jeho rodině... Tolik toho ještě mohl dokázat, tolik zažít. "Proč zrovna tenhle člověk tady je, ale ON už NE?!" koukala jsem tehdy s despektem na lidi kolem sebe na ulici, z nichž většina mi tam přišla tak strašně zbytečná a snadno postradatelná (tohle podivínství asi pochopí jen ten, kdo také ztratil blízkou osobu).

Bylo pro mě nemyslitelné, že od tohoto strašného dne jednou uplynou dny, měsíce, ba i roky. "Je možný, že to jednou bude třeba i 10 let?" říkala jsem si tehdy a nešlo si to vůbec ani představit. To mi pravděpodobnější přišlo, že ON náhle zázračně obživne.

No a je to tady: právě dnes je to přesně 10 let, co se TO stalo.

Život a veškeré dění od TOHO šíleného momentu vždy dělím na dobu PŘED a POTÉ. Ano, žiju dál, a dokonce se už spoustu let dokážu i smát a cítit se šťastně. Což je něco, co mi TEHDY, pár vteřin, dnů i týdnů po TOM, přišlo jako něco nepatřičného až neznámého, co už nikdy nemůžu zažít.

"No je to hrozná tragédie, potřebovala jsem si koupit punčocháče, ale neměli mou velikost," postěžovala si tehdy v rádiu jistá modelko-moderátorka, když se smíchem líčila svou "největší životní tragédii". Pomyslela jsem si v duchu cosi o nezměrné .... (autocenzurováno) a rozhodla se, že už NIKDY se nenechám rozhodit nějakou každodenní hloupostí - když opravdu platí, že nejde-li o život, jde o .... (však víte).

No, a dnes se pochopitelně znovu a znovu nechám rozladit nesmysly a hloupostmi a nicotnostmi. Asi je to tak v pořádku, protože to znamená, že člověk žije. I když kdesi uvnitř ta bolest sedí pořád. A když jí to dovolím, připomene se mi a slzy jdou znovu do očí. Naštěstí se mi povedlo ji schovat do interního šuplíčku, který otvírám jen, když chci já.

Nemám v oblibě svěřovat s niternými pocity, takže výše uvedené je zhruba maximum, co jsem schopna ze sebe veřejně dostat. Chtěla jsem hlavně vzdát hold člověku, kterého jsem milovala a obdivovala, a budu to tak cítit nejspíš už navždy. Fakt, že jsem s ním směla strávit několik skvělých let, beru jako obrovský dar a jsem za něj vděčná. To vše vůbec není v rozporu s tím, že jsem potkala novou lásku a vdala se (před 5 lety). Jsem obrovsky vděčná mému manželovi, že tohle všechno chápe a podporuje mě - asi není náhoda, že i on kdysi potkal smrt hodně zblízka, ale jemu se naštěstí povedlo uniknout ("pracovní úraz" - lakonicky řečeno. Zatýkal prostě nebezpečného pachatele).

Jsem zvláštním způsobem osudu vděčná za tu zkušenost, kterou už 10 let mám. Paradoxně mě TO velmi vnitřně posílilo a hodnotový žebříček mám mnohem přehlednější, než za časů "bezstarostných". Snažím se žít tak, abych nepromarnila ani minutu a vždy se mohla za sebe ohlédnout se ctí.

Kdo jste Luďka znali, prosím vzpomeňte se mnou.

PS: uvítám osobní vzkazy na mail. Nedovolím ale nikomu exhibovat při této příležitosti v anonymní diskusi (známe některé místní hulváty, jimž ani smrt člověka nezabrání v nemístném vtipkování), proto ji zcela výjimečně u této vzpomínky neotevřu.

Autor: Kateřina Kašparová | středa 26.8.2009 9:05 | karma článku: 23,04 | přečteno: 2833x
  • Další články autora

Kateřina Kašparová

A až všechno zakážeme, bude úplně nejlíp

Tohle mi vážně vyrazilo dech – s posledním listopadovým dnem skončil největší poker room v Praze. Rozhodnutí, které naprosto postrádá veškerou možnou logiku. I drsní chlapi posmutněli...

1.12.2015 v 12:02 | Karma: 46,90 | Přečteno: 50593x | Diskuse| Sport

Kateřina Kašparová

Víte, co je Jágr v kabátku?

„Co ti mám povídat, mám Jágra v kabátku, hned na flopu jsem trefenej tupýrem, tak to tam kejchnu, frajer to pošle s květnem, a dopajdá mu tam kožak na štráse?!“ To není odposlech z blázince, ale od pokerového stolu. Nevěříte?

24.11.2015 v 16:06 | Karma: 22,74 | Přečteno: 3300x | Diskuse| Sport

Kateřina Kašparová

Neschopní vpřed!

Česká eurokomisařka Věra Jourová dostala nápad – chce, aby EU nařídila i soukromým firmám povinné zastoupení žen ve vedení. To mě coby ženu přímo nebetyčně uráží!

2.11.2015 v 18:39 | Karma: 43,27 | Přečteno: 4394x | Diskuse| Politika

Kateřina Kašparová

Největší bordel - Česká pošta!

Myslíte si, že když pošlete dopis nebo jinou zásilku DOPORUČENĚ, že ji opravdu obdrží ten správný adresát? Pak jste hluboce naivní - jako jsem byla do dnešního dne i já...

24.9.2015 v 14:26 | Karma: 38,39 | Přečteno: 4638x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Kašparová

Proč se poker hodí pro život

Když někde řeknu, že hraju poker, obvyklá reakce (u člověka, který tuhle hru viděl tak maximálně v americkém filmu) je udivené povytažení obočí, miliony otazníků v očích a překvapený pohled, který říká:

5.7.2015 v 17:36 | Karma: 16,92 | Přečteno: 681x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4878x
Novinářka (Český rozhlas - st. Praha a Radiožurnál 90-93, TV Nova 94-98). Od r. 98 podnikám (mediální tréninky a poradenství). Od r. 1990 pomáhám opuštěným a týraným zvířatům (vedu Kočičí Azyl CZ). Od června 2012 vydávám časopis HAF & MŇAU - měsíčník pro všechny milovníky a majitele psů a koček.