Kateřina Kašparová

Sdílením fakt rakovinu neporazíte

28. 03. 2015 20:44:27
Facebookem letí další „hit“ – který se tváří jako velká charita, ale přitom jde o jedno velké NIC. A lidi sdílejí a sdílejí – a ještě si naivně myslí, že pomáhají.

Jak to chodí? Váš známý napíše třeba „Budu táta“, nebo kamarádka, že se bude vdávat, a vy jim s radostí dáte like – protože tomu známému to prostě ze srdce přejete a o kamarádce už dávno víte, jak moc by ráda byla pod čepcem. No a místo dalších podrobností vám přijde do chatu drzý pokyn, že podobnou blbinu si máte napsat do svého statusu, čímž prý pomůžete v boji proti rakovině prsu.

No to by mě vážně zajímalo, jak??? Jak asi někomu pomůže, že člověk o sobě napíše na internet kravinu? Negeneruje to žádné peníze, nic. Jak by to mohlo být užitečné? Ptám se zcela vážně. Kdyby se třeba někdo seriózně zavázal, že za každý takový status zaplatí na léčbu rakoviny byť jen halíř, pak to smysl má (teď čistě teoretizuju, protože něco takového je v podstatě neproveditelné). Nebo kdyby to aspoň bylo zábavné... Jinak je to akorát k prdu. A to zcela pomíjím naprosto zoufalou češtinu, s níž je to psané!

Někdo namítne – jsem pro každou blbinu, proto jsem to dal/a. No to já jsem taky (celoživotně), ale tomuhle mi prostě nešlo se ani útrpně usmát.

Někdo jiný si zase myslí, že jde o to, aby se o tématu mluvilo. Jenže – jak mi trefně napsala jedna moje kamarádka: „Skuteční přátelé tyhle idiotštiny nedělají, skuteční přátelé ti pomáhají na to nemyslet a žít standardně dál... Jen idiot tohle sdílí, aby ti připomněl po pěkně prožitém dni, že to tam někde máš...“.

Takže vážení a milí – pokud opravdu chcete někomu či něčemu pomoct, udělejte to prosím doopravdy. Jděte mu pomoct s konkrétním problémem, pošlete mu peníze, podpořte ho osobně. Plané žvanění k ničemu dobrému nevede.

Autor: Kateřina Kašparová | karma: 21.86 | přečteno: 1264 ×
Poslední články autora